Lázár János válaszolt a kérdésre : Mire költi a magyar kormány a reklámadóból származó bevételt? Iskolafejlesztésre . Június 11-én határoz a kormány a reklámadó bevezetéséről.Meg lehet érteni a kormány álláspontját,mert nagyon sürgősen szükség van sok pénzre.A média viselje a közterheket - ezt mondja Lázár János aki szereti a luxust.Mire költi a kormány a bevételt?"A bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére költi majd a kabinet ". Nagyon jól hangzik az érvelés.Lázár János elfelejti ,hogy néhány évvel ezelőtt a tanügytől vontak meg sok pénzt.Mi lesz a végeredmény. Nehéz előre tippelni.Az biztos,hogy a kormány kétharmados többséggel a reklámadót is be tudja vezetni,mert ezt akarták a magyarok többsége ...Lázár János a demokrácia nevében érvel,mellyel a magyarok többsége egyetért.Valamikor 1 tévécsatorna,majd 2 tévécsatorna volt.Ezt akarja a kormány?
A kormány komolyan megfontolja a fideszes L. Simon László egyéni képviselői indítványát a reklámadóról, bevezetése esetén a bevételt teljes egészében gyermekekre, konkrétan iskolafejlesztésre, oktatási intézmények korszerűsítésére, bővítésére költi majd a kabinet - mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkár az MTI-nek.
A kormány fontos alapelvnek tartja a közterhek méltányos elosztását, ami azt jelenti, hogy "Magyarországon mindenkinek kötelessége teherbíró képességének és gazdasági eredményeinek függvényében adót fizetni", ezért fizet többet a bank-, az energia-, a kereskedelmi és a telekommunikációs szektor, valamint a biztosítószféra - közölte az államtitkár, miniszterjelölt.
A kabinet szerint a komoly reklámbevétellel rendelkező multinacionális médiavállalatoknak is az eddigieknél nagyobb mértékben kell hozzájárulniuk a közteherviseléshez. "Az elmúlt húsz évben nem volt ehhez elég politikai bátorság, most azonban a kormány komolyan veszi és mérlegeli L. Simon László javaslatát" - mondta Lázár János, aki arról tájékoztatott, hogy a kormány június 11-én, azaz a jövő szerdán tekinti át a parlament nyári menetrendjét, ezen belül a reklámadó-javaslatot.
A médiaszektor tiltakozását úgy értékelte: ahogyan a konkurens pénzintézetek összeálltak a bankadó ellen, úgy az egymással egyébként versenyző médiaérdekeltségek is - gazdasági megfontolások alapján - összefognak, és így tiltakoznak a reklámadó ellen, ebben "semmi furcsaságot" nem lát. Ezért tartja természetesnek, hogy a jobboldali sajtóban is jelent meg kritika.
Mint mondta, nem hiszi, sőt eltúlzott gondolatnak tekinti, hogy az adó mértéke összefüggésben lehet a demokráciával, a sajtószabadsággal. "Azért, mert adót kell fizetni, attól még demokrácia marad Magyarországon" - fogalmazta meg.Teljes cikk : hirado.hu
Utolsó kommentek