A világhírű amerikai énekes, basszusgitáros, producer és dalszerző, aki szombaton a helyszínen, Koppenhágában szurkol fiának, Kállay-Saunders Andrásnak az Eurovíziós Dalfesztivál döntőjében, az MTI-nek adott interjút. Úgy látja, fia nagyon jó döntést hozott a dalválasztáskor.
"Sok időt töltök Európában, így már hallottam az Eurovíziós Dalfesztiválról. Tudom, hogy mindenhol nézik az emberek, klassz és fontos esemény. Komoly lehetőségeket kínál zenészeknek és énekeseknek, fiatalabbaknak és idősebbeknek egyaránt céljaik eléréséhez" - mondta Fernando Saunders az MTI-nek. Az amerikai zenész kiemelte: boldog, hogy fia ilyen dallal versenyez, amelynek r&b-s zenei világa és komoly szövege van, és igazából nem lepte meg a dolog, hiszen jól ismeri Andrást. "Velem is megvitatta, melyiket válassza a fesztiválra, mert más ötletei is voltak. Szerintem nagyon jó döntést hozott. Mindig nehéz kiszámítani, melyik lehet a jó kislemezdal, melyik jó egy versenyre, a legjobb, ha az ember a megérzéseire hagyatkozik" - fejtette ki.
Fernando Saunders elmesélte, hogy bár fia már öt éve nem járt New Yorkban, ő időnként felbukkan Budapesten, jó néhányszor találkoztak ez idő alatt, közös fellépésük is volt a magyar fővárosban. "Csehországban fejeztem be legutóbbi albumomat, a 2012-ben megjelent Happiness címűt, úgyhogy akkor sem voltam messze, át tudtam ruccanni Magyarországra. Jó lenne még többet Európában lenni, hogy jobban követhessem András életét és pályafutását" - vallotta be. Szerinte fia énekesként mostanában nyílt meg igazán, egyre erősebb, karakteresebb a hangja, és csak tőle függ, meddig jut el, a tehetsége megvan hozzá.
Az 56 éves énekes, basszusgitáros eddig öt szólólemezt készített, mostani európai turnéja keretében legutóbb Spanyolországban adott koncerteket. Az MTI kérdésére azt mondta, elképzelhető esetleges magyarországi fellépés is, de egyelőre nem tudja, mikor, talán még idén ősszel összejöhet. "A következő hetekben Csehországban, Szerbiában, Németországban, Olaszországban játszom a zenekarommal" - mondta el.
Fernando Saunders már 16 évesen bekerült a show-bizniszbe, első komoly munkája Hamilton Bohannon r&b/funk/diszkó előadó kísérete volt 1974-ben. Az elmúlt négy évtizedben olyan világsztárokkal dolgozott együtt zenészként és producerként, mint Lou Reed, Jan Hammer, Jeff Beck, John McLaughlin, Jimmy Page, Eric Clapton, Joe Cocker, Slash, Marianne Faithfull, Pat Benatar, Tori Amos, Joan Baez, Steve Winwood, Suzanne Vega. "Hogy kit szerettem közülük a legjobban? Mindenki adott nekem valami fontosat, sokat tanultam Hamilton Bohannontól, Ray Parkertől, aki később a Szellemirtók zenéjét írta, és persze ott volt Jan Hammer, Marianne Faithfull és Lou Reed, akikkel a legtöbbet dolgoztam együtt. Louhoz álltam a legközelebb, nem csak zenei értelemben, igazi barátom volt" - fejtette ki Fernando Saunders.
A tavaly októberben elhunyt Lou Reeddel, a legendás Velvet Underground egykori alapítójával a nyolcvanas évek elejétől több mint húsz éven át játszott együtt turnékon és a stúdiófelvételeken, Saunders összesen kilenc albumán zenélt, a stúdiólemezek közül a The Blue Maskon (1982), a Legendary Heartson (1983), a New Sensationsön (1984), az Ecstasyn (2000). "Úgy kezdődött, hogy eljött egy koncertemre, és utána megkérdezte, én írtam-e a Reviens Chérie című dalt? Igennel válaszoltam, mire ő azt mondta, akkor én értem a zenéjét, ezért játsszak a következő lemezén. Nem volt romantikus alkat, de ha meghallgatod a Perfect Dayt vagy a Satellite of Love-ot Lou Reedtől, éppen az ellenkezőjét érzed" - jegyezte meg Fernando Saunders az MTI-nek.
Mint ahogy elmondta, számára mindig természetes, hogy különböző műfajú és stílusú zenészekkel, előadókkal dolgozik. "Amikor a pályám kezdtem, még nem volt külön rock, dzsessz vagy country rádióadó, csak egyszerűen egy zenei adó, amin mindenfélét hallhattál, Iggy Popot, Stevie Wondert, James Brownt, Led Zeppelint, így később zenészként magától értetődőnek vettem, hogy ennyifélét játszhatok" - részletezte.
Kitért arra, hogy bár sok mindennel foglalkozik a zenében, meghatározó volt, hogy baptista gospel környezetben nőtt fel, templomokban énekelt. "Ha nem énekelek, csak basszusgitáron játszom, akkor is ott jár a fejemben a dallam, és a hangszerem is szólhat úgy, mintha énekelnék" érzékeltette.
Fernando Saunders húsz évvel ezelőtt közreműködött Presser Gábor részben Amerikában felvett lemezén, a Csak dalokon: basszusgitározott az Elfáradt dalban, illetve az ő vezetésével énekelt a New York Ross Temple kórus A legvégén lesz még egy dal-ban. "Amikor Gábor kint volt New Yorkban, mindketten egy magyar származású orvoshoz jártunk, az ő kuncsaftja volt Peter Gabriel is. Emlékszem, hogy a doki rendelőjében gitárok meg erősítők álltak, és az se volt neki fontos, fizetünk-e. Ő ajánlott be Gábornak a lemezéhez, és nagyon szép emlékeket őrzök erről a munkáról, kiváló zenészt ismertem meg benne" - mondta végül Fernando Saunders.
Forrás : hirado.hu
Utolsó kommentek