Jó esély van a reklámadó bevezetésére, de a részletek még változhatnak – mondta az előterjesztést benyújtó L. Simon László tegnap a Kossuth rádió 180 perc című műsorában. A fideszes országgyűlési képviselő szerint bevonnák az adózói körbe a közösségi oldalakat is, amelyek ma már a reklámbevételek nagyon nagy részét elviszik. Példaként említette, hogy a politikusok is rendszeresen hirdetnek a Facebookon, célzott hirdetések jelennek meg a YouTube-on, s látják, hogy „a Google-t milyen módon használják pénzért konkrét információk eljuttatására”.

– Jelentős reklámbevételhez jutnak ezek a cégek, ez után sem áfa, sem társasági nyereségadó nem gazdagítja a magyar államkasszát – állapította meg a képviselő, aki szerint nonszensz, hogy az új adónem miatt lennének veszteségesek bizonyos vállalatok. – Egy-egy nagyobb cég most is folyamatosan milliárdos veszteséget termel, mégis talpon van – fogalmazott, hozzátéve: a riogatások ellenére senki sem gondolja komolyan a legnépszerűbb műsorok beszüntetését.

L. Simon szerint a törvényjavaslat tárgyalása nyáron kezdődhet el a parlamentben, s legkésőbb ősszel le kell zárni a kérdést. – Az új adónemet a szolgáltatók nem tudnák áthárítani a nézőkre, illetve olvasókra – jegyezte meg.